Vi har hatt evalueringsmøte etter markedet…

Vi gikk som vanlig igjennom helga fra fredag ettermiddag til søndag kveld for å se på hva som fungerte og hvor vi må finne andre løsninger. Kort sagt, så er det mye som etterhvert går av seg selv, og både rigging, salg og opprydning ble gjennomført på en bra måte, takket være flinke og effektive frivillige! Vi hadde også fått inn en del kommentarer fra andre som ble gjennomgått:

  • De fleste tilbakemeldingene er heldigvis fra kunder og frivillige som takk for et fint marked. Vi sier takk i like måte!
  • Som vanlig er det flest er misfornøyd med køene. Når det gjelder køen for å komme inn, er det ikke så mye vi kan gjøre. Brannforskrifter hindrer oss i å slippe inn for mange samtidig. For mange kunder inne på en gang gjør det også vanskelig å se varene, så selv om vi forstår at det er kjedelig å stå i kø, så er det verdt ventingen. Vårt beste tips er rett og slett å ikke komme på de travleste tidspunktene! Det er fortsatt mye varer igjen den site timen, og mindre folk betyr at det er mer ro til å finne de skikkelig gode skattene.
    Når det gjelder køen i kassa, så har vi bestemt oss for å kjøpe inn flere nettbrett, sånn at vi kan få 1-2 kasser mer i hvert rom.
  • En annen gjenganger i år var et det er for fullt på bordene for de største størrelsene. Vi jobber med en løsning som vil gjøre det lettere å finne frem her!
  • Vi har også fått tips om behov for bedre merking av hvem, hva og hvor – det skal vi ordne med til neste gang.

Bruktdagskomiteen ønsker å knytte til seg flere i organiseringen. Kunne du tenke deg å bli med i komiteen, eller å ta ansvar for en varegruppe neste gang, ta kontakt! Vi ser for oss en ansvarlig på hvert av de små rommene, og dele gymsalen opp sånn at en får overansvar for 2-3 bord osv.

Kontakt: bruktmarked@mossetvilling.no

Dette innlegget ble publisert i Arrangement, Bruktmarked, Nyheter. Bokmerk permalenken.